İşyerlerinde acil durum yapılanmasını irdeleyelim. İşyerlerinde acil durumlar hakkında yönetmelik gereği görevlendirilmesi gereken çalışan sayısına göre destek elemanı sayıları verilmiş, koordinatör görevlendirmesi var. Acil durum planı ve genel çerçevesi mevcut. Destek elemanları için genel ve özel eğitim sağlanması ile tatbikatlar yapılması hükme bağlanmış. Organizasyon için açık bilgi yok. Sahada işletmeci, ana yüklenici, alt yükleniciler vs için entegrasyon yok. Yasal tatbikatlar için binaların yangından korunması hakkında yönetmelikte açık bilgi var ama o da işyerlerinde acil durumlar hakkında yönetmelikle uyumsuz ve aslında eksik. Arama olmadan kurtarma olmaz (rescue). Tahliyenin iki tipi var ama mevzuatta geçmiyor; acil durum tahliye (emergency evacuation) ve tıbbi tahliye (medical evacuation, kısaca medivac). Genelde organizasyonda (organizasyon şemasında olsa da) koordinatör yok, ekip şefi (lideri) yok, kontrol (kriz) merkezi (ofis) yok. Bu organizasyonla acil durumlara müdahale edilemez. Destek elemanlarına ekip sınıfına göre genel ve özel eğitim sağlanmamış. Tatbikatlar, genelde bahçede koli yakmaktan öteye gitmiyor. Tahliye kısmına gelince ya yapılıyormuş gibi uygun olmayan kayıtlar tutuluyor yada haberli olarak toplanma alanına yönlendirilerek orada kontrol ediliyor.